Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Op reis met Vlaamse meesters : vijftig 'schilderachtige' plekken vroeger en nu
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789002268649 9002268645 Year: 2019 Publisher: Leuven Davidsfonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op reis met Vlaamse meesters leidt je naar locaties in Vlaanderen en Brussel waar onze grootste schilders hun schildersezel opstelden. Ooit vonden zij dit de volmaakte plekken om op het canvas te verzinnelijken. Vaak zijn ze dat nu nog. Soms zijn ze het niet meer. Dit boek vertelt het verhaal achter vijftig werken uit de Vlaamse schilderkunst van de laatste zeshonderd jaar. Bij elk schilderij schetst Jos Vandervelden ook het cultuurhistorische verhaal. Hij voert je langs de stedelijke ontwikkelingen in de middeleeuwen, de industriële vooruitgang, de natievorming van België en de oorlogen. Tot slot krijg je bij elke locatie een handvol tips voor een bezoek aan historische monumenten, culturele bezienswaardigheden en waardevolle natuurgebieden in de omgeving.


Book
Futures : turen naar onzekere tijden : trilling
Author:
ISBN: 9789401426633 Year: 2015 Volume: 3 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herman Konings, Joeri Van den Bergh en Tom Palmaerts bundelen hun inzichten in één verzamelbundel. Vol trends waar we toekomsten kunnen op bouwen.Herman Konings verkent de nabije toekomst van handel (retail), wandel (mobiliteit) en warmte (gastheerschappij) met nauwelijks opgemerkte 'wendingen' als altruvatie, de bypass-economie, dividualisering, fygitale ruimten en de vlakke leeftijd.Joeri Van den Bergh toont aan hoe de nood aan échte Face Time bij de Generation Y and Z groter is dan ooit. Sociale media maken ons niet minder eenzaam. Gen Y is op zoek naar echte soulmates of 'bondgenoten', zowel in het leven als in merken en producten.Tom Palmaerts gaat op zoek naar onvermoede trillingen, ideeën die nog niet helemaal duidelijk zijn, maar die de potentie hebben om bestaande systemen te veranderen. Concepten die bij sommigen verblindende weerstand oproepen, maar die voor anderen juist de sparkle zijn om nieuwe uitdagingen aan te gaan.Bron : http://www.lannoo.be


Book
Interne communicatie tot de 4de macht : Informeren, verbinden, betrekken en veranderen in 12 cases
Authors: --- ---
ISBN: 9782509026897 Year: 2016 Publisher: Brussel Uitgeverij Politeia nv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informeren en realisatie, verbinden en regie, betrekken en advies, veranderen en reputatie. Vier woordenkoppels die samen de puzzel van interne communicatie vormen en die garant staan voor een impactvolle interne communicatie. Vonk inspireert u in dit boek met drie mooie voorbeelden in elk van de vier puzzelstukken. Zo leert u hoe u de interne communicatie van uw organisatie tot de 4de macht kan verheffen.


Book
Speechwriting is (geen) kinderspel : de kunst van het luidop schrijven
Author:
ISBN: 9782509007346 Year: 2010 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het mandje van communicatieverantwoordelijken en leidinggevenden ligt vaak ook het schrijven van teksten die door anderen moeten uitgesproken worden. De auteur leert op een speelse maar wetenschappelijke wijze wat men moet doen en vooral niet mag doen bij het schrijven van een toespraak. Bovendien leert de gebruiker er de toegankelijkheid van de tekst te meten en krijgt handige tips om een toespraak interessanter te maken voor het publiek. Wie "luidop" wil schrijven moet zich voortdurend bewust zijn van het verschil tussen het geschreven en het gesproken woord. De tekst moet simpel, direct en vooral kort genoeg zijn. In het algemeen begint de aandacht van de toehoorders na 20' immers gevoelig te verslappen. Zorg er ook voor goed gebriefd te zijn en te schrijven en te spreken in functie van de toehoorder. Oefen vooraf en hou het boeiend


Book
Etnomarketing : het vertrouwen van de nieuwe consument
Author:
ISBN: 9789463370196 9463370196 Year: 2017 Publisher: Antwerpen Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

2016 heeft 1 op de 5 consumenten een migratieachtergrond. Deze evolutie is niet onbelangrijk en mag niet genegeerd worden. In de volksmond spreken we over superdiversiteit in onze maatschappij maar wat wil dit juist zeggen voor bedrijven? We realiseren ons nu niet wat de nieuwe consument kan betekenen voor het voortbestaan van bedrijven en organisaties. Vele bedrijven en organisaties zijn nog blind voor de opportuniteiten die de nieuwe consumenten bieden. Het is een koopkrachtige doelgroep die niet onderschat mag worden.Bedrijven moeten nadenken over hun voortbestaan en zich relevant maken voor de huidige maatschappij. De nieuwe consument aan zich binden verzekert zo hun toekomst. Ontdek de leefwereld van de nieuwe consumenten, wat ze kunnen betekenen voor jouw bedrijf en hoe je ze kan bereiken. Met dit boek richt de auteur zich tot bedrijfsleiders, academici en politici die de langetermijnstrategie uittekenen voor hun organisatie. Tot de marketeers die deze maatschappij mee vorm willen geven. Tot de nieuwsgierigen die durven dromen van een betere wereld. Bron : http://www.bol.com


Book
Wegwijs cultuur
Authors: ---
ISBN: 9789058263049 9058263045 Year: 2005 Publisher: Leuven Davidsfonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Belgische cultuur. --- glass painting [image-making] --- music [performing arts] --- ways of life --- Theatrical science --- identity --- History of civilization --- fashion [concept] --- Environmental planning --- design [discipline] --- Art --- urban development --- culture --- Film --- Audiovisual methods --- Politics --- recreation --- Architecture --- performing arts --- tourism --- audiovisual materials --- Civilisation --- Music --- Sociology of culture --- motion pictures [visual works] --- Sociology --- Sociology of cultural policy --- Tourism --- cultural heritage --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- fine arts --- architecture [discipline] --- Philosophy and psychology of culture --- Psychology --- Flanders --- cultuurbeleid --- cultuursociologie --- museology --- cultuurparticipatie --- cultuurconsumptie --- Belgium --- Kunst --- Taal --- Muziek --- Podiumkunst --- Beeldende kunsten --- Architectuur --- Audiovisuele kunsten --- Sociaal-cultureel leven --- Cultuurwetenschappen --- communicatie --- Cultuur --- Cultuurbeleid --- Creatieve activiteiten --- 008 --- 7 <493> --- Academic collection --- 600 Cultuur --- cultuur --- C3 --- naslagwerk --- #VCV monografie 2005 --- #SBIB:316.7C200 --- #SBIB:316.7C310 --- BPB0601 --- 007 communicatie --- 316.7 cultuur --- 33 economie --- 351.85 cultuurbeleid --- cultuurcommunicatie --- cultureel erfgoed --- kunst --- 497 --- S2006230.JPG --- 008 Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- 7 <493> Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België --- Kunst en cultuur --- Sociologie van de cultuuruitingen: algemeen --- Cultuurbeleid: algemeen --- cultuurbeleid, culturele raden, cultuurpact --- Beschaving --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Psychologie --- Sociologie van de cultuur --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Sociologie --- Politiek --- Toerisme --- Audiovisuele methoden --- Ruimtelijke ordening --- Theaterwetenschap --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Cultuurgeschiedenis --- audiovisuele materialen --- uitvoerende kunsten --- muziek --- architectuur [vakgebied] --- vormgeving --- beeldende kunst --- museologie --- stadsontwikkeling --- mode [fashion] --- recreatie --- toerisme --- films [visuele werken] --- levenswijzen --- identiteit --- glasschilderen --- Vlaanderen --- België --- 700.7 --- podiumkunsten --- beeldende kunsten --- architectuur --- design --- audiovisuele media --- museumarchitectuur --- glasschilderkunst --- stedenbouw --- edelsmeedkunst --- mode --- film --- jongerencultuur --- cultuurmanagement --- cultuurmarketing --- vrijetijdsbesteding --- leefstijl --- fine arts [discipline] --- sociologie --- 130.2 --- theater --- eenentwintigste eeuw --- literatuur --- mediakunde --- mediatheorie --- media --- cultuurfilosofie --- Kunsten --- Podiumkunsten --- Audiovisuele media --- Sociaal-cultureel werk --- Erfgoed --- Onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- Afrika --- Archief --- Compositie (muziek) --- Digitalisering --- Therapie --- Natuurwetenschappen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Godsdienst --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Onderzoek (wetenschap) --- performing arts [discipline] --- music [performing arts genre] --- culture [concept] --- fashion [culture-related concept] --- Culture --- Belgique


Book
Omgaan met de media is (geen) kinderspel : een journalistieke verkenning
Author:
ISBN: 9782509004154 9782509000057 Year: 2008 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een goede perstekst schrijven, een persconferentie geven, een interview afnemen of er eentje geven, duidelijk uitleggen waar uw organisatie voor staat aan uw doelpubliek: het is beslist geen sinecure! In deze handige gids geeft de auteur een aantal praktische tips aan al wie af en toe beroepshalve met de media te maken heeft.Behandeld worden onder andere:"De pers in België"Journalist zijn vandaag"Wat is nieuws?"Journalistiek schrijven"De reportage"Redigeren"Interviewen

Keywords

media --- binnenlandse pers --- journalistiek --- Journalism --- Mass communications --- S20110654.JPG --- BPB0904 --- Communication de masse --- Politique de la communication --- 690 Media, mediarecht --- information --- presse --- 316.774 --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- 384 --- Massacommunicatie --- Communicatiebeleid --- informatie --- pers --- Belgium --- PXL-Media & Tourism 2018 --- journalistiek schrijven --- Media --- Journalistiek --- Perswezen --- België --- Nationaal perswezen --- Nieuws --- Nieuwsgaring --- Schrijven --- Reportages --- Interviews --- Mediarelaties --- Nieuwsberichtgeving --- Rapporteren --- Media 316.774 --- Massamedia (media) --- Pers --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- communicatie --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- comunicación de masas --- comunicare de masă --- masová komunikace --- massekommunikation --- množične komunikacije --- masové komunikácie --- масовне комуникације --- komunikim masiv --- komunikowanie masowe --- massikommunikatsioon --- масови комуникации --- plašsaziņa --- comunicação de massas --- масовни комуникации --- mass communications --- masinė komunikacija --- Massenkommunikation --- μαζική επικοινωνία --- comunicazione di massa --- tömegkommunikáció --- joukkoviestintä --- komunikazzjoni tal-massa --- massacommunicatie --- masskommunikation --- masovne komunikacije --- tömegtájékoztatás --- hromadná komunikace --- Monograph --- Reportage --- Interview --- Mediarelatie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- beartas cumarsáide --- ilchumarsáid

Listing 1 - 7 of 7
Sort by